MBPFW SS2024
Katedra designu Fakulty textilní Technické univerzity v Liberci má opět tu čest účastnit se módní přehlídkou na Mercedes-Benz Prague Fashion Week SS24. Kolekce vybraných studentských prací prezentuje bakalářský studijní program Návrhářství (zaměření Návrhářství skla a šperku a Návrhářství textilu a oděvu) a nově také magisterského studijního programu Design - textil, oděv, sklo, šperk.
Přehlídka se koná 3. září 2023 od 17 hodin, Historická Holešovická elektrárna, Partyzánská 1/7, Praha 7.
Hlavní otázkou a inspirací projektů studentů při navrhování oděvů bylo inovativní pojetí siluety oděvu k proporci lidského těla, implementace nových technologií 3D tisku do oděvního designu, udržitelnost a principy ZERO WASTE designu, práce Anny Střídové, Anny Zvědělíkové a Lei Hartmannové. Široké veřejnosti ukážeme experimentálně zpracované textilní materiály v oděvech z magisterské diplomové práce Nikoly Márové. Z bakalářských oděvních kolekcí jsme vybrali strukturované strojní autorské pleteniny Nikoly Eichnerové a multimediální projekt Veroniky Šiškové Psychedelický rock a 60. léta v liquid light show. Studentka Kateřina Klozová realizovala oděvní kolekci potisky a šperky z kohoutího peří. Tkaniny s potisky realizujeme v univerzitních dílnách. V zaměření Návrhářství textilu a oděvu vznikaly práce pod vedením doc. Svatoslava Krotkého akad.mal., Mgr.art. Zuzany Veselé a Bc. Ondřeje Ludína a za podpory všech členů Katedry designu. Vybrané oděvy budou doplněni o šperky od studentů naší katedry ze zaměření Návrhářství skla a šperku nebo Design šperku. Autorky šperků: Karla Mašková, Nella Meresova, Anna Hornová, Klára Hoffmannová, Daniela Dolejší, Silvie Šrámová, Linh Khanh Phamová, Maja Pacherová, Michaela Soukupová, Vendula Štanclová, Hana Kužniarová, Barbora Šulcová a Olga Kirsanova.
Koupit vstupenky ZDE.
Seznam studentů a jejich popis díla v pořadí uvedeném na přehlídce:
1) Veronika Šišková, Psychedelic rock (model 1-4) @siskova_veronika
Kolekce je inspirována psychedelickým rockem. Skládá se ze čtyř dámských modelů, jejichž střihy jsou inspirovány oblečením z šedesátých let, kdy se tento hudební žánr formoval. Součástí kolekce jsou také liquid light projekce. Ty se na modré plochy oděvů dají přenést pomocí barevného klíčování
2) Anna Střídová, DENIM (model 5-7) @anickastridova
Kolekce se zaměřuje na myšlenku udržitelné módy v oblasti recyklaci denimu a ZERO WASTE střihů. Využívá hotové výrobky nebo materiály, které dále proměňuje v novou formu. Tvarové řešení oděvů vychází z dobových střihů, kdy byl denim pouze pracovní oděv. Střihy pracovních oděvů jsou posunuté do moderní formy s myšlenkou na utopický unisex oděv. Kolekce je doplněna o tvarované pletené výrobky a boty, realizované na 3D tiskárně.
3) Lea Hartmannová, MÁJ (model 8-9) @lea.hartmannova
Práce zachycuje komplexnost lásky. Oba oděvy reprezentují její odlišné podoby –křehkost, naivnost, ale také platoničnost či monumentálnost. Oděvy jsou šité ze zbytkových materiálů a podle konceptu zero-waste, resp. bez produkování jakéhokoli odpadu
4) Anna Zvěděliková, Hrdliččin zval ku lásce hlas (model 10) @_anna_polo
V milostné poezii je hrdlička symbolem romantiky, erotiky a vášně. Hrdličky se v toku chovají podobným způsobem jako my lidé při dvoření. V oděvu je použita technika „drapingu" - využití materiálu v celé šíři a délce bez střižení. Dekor pruhů symbolizuje slábnutí či sílení pocitů mezi dvěma lidmi.
5) Nikola Eichnerová, Písečná bouře (model 11-12) @nikola.eichnerova
Cílem autorské tvorby je oděvní kolekce s použitím technologie pletení, jejíž inspirací je písečná bouře. Hlavním záměrem je v oděvech zrcadlit příběh probíhající za bouře. Proto jsou jednotlivé kusy přizpůsobeny tak, aby zahalovaly tělo, vyjadřovaly ladnost, eleganci a tajemno. Autorské pleteniny vycházely z pletařských experimentů a z pocitů v daný moment.
6) Nikola Márová, Organic structure (model 13 - 16) @marova_nikola
Oděvní objekty vynikají především svými strukturami. Výchozí materiály byly vybrány na základě zkoušek za použití různých tepelných procesů. Tvarové řešení objektů využívá velkého množství materiálů, které zdůrazňuje myšlenku textilu jako hmoty.
7) Kateřina Klozová, UGLY (model 17-20) @katerina_kloz
Kolekce UGLY je inspirovaná brojlerovými kuřaty. Nadměrné tvary oděvů jsou vytvořeny řasením a kontrastními materiály doplněnými autorskými sublimačními tisky. Zároveň tvarosloví oděvů poukazuje na myšlenku sebelásky a v trendu bodypositive. Oděvy autorka doplnila o šperky z vlastní kolekce Ferdda. Ve špercích je zpracováno odpadní peří ze slepic a kohoutů.